Salji Di Malaysia bukan Musim Salji

by - Friday, January 07, 2011

salam kawan kawan,
selamat petang dan good evening everybody,

suasana di terengganu kini seperti di amsterdem rasanya atau pon di kutub utara kutub selatan . sejuk ini susah sampai ke tulang hitam dalam badan dan menyebabkan frosbite dikaki dan hujung jari. kelainan salji di mlaysia berbanding di europe adalah malaysia terletak di kawasan khatulistiwa makan suhu di malaysia tidak akan mencecah sehingga 1 atau -100 darjah celcius jadi tiadalah snowflake - empingan salji=ala salji yang jatuh dari langit yang macam hujan tu- kot! di terengganu hujan ni akan bertuka menjadi salji jika suhu di Malysia mencecah -1 dan itu susah la untuk terjadi melaenkan kuasa Allah yang Maha Berkuasa.

*tiba tiba rasa kasihan pada nelayan nelayan yang ta mampu untuk ke laut ketika ini, apakah nasib mereka kini? kasihan . .

realiti, air dari shower pon membuatkan mahu mandi 2 hari sekali tetapi hari ni tetap mandi 2 kali sehari sbab walau sejuk macam mane rasa air tu, orang melayu at least akan mandi jugak 2 kali sehari kan? itulah nama nya melayu ye.. melayu tetap akan mandi 2 kali sehari sekurang kurang nya . .

malam ini suasana hujan adalah diteruskan sehingga pagi esok menurut ramalam kaji cuaca di google - ntah lah sapa yang bagi- hujan yang lebat telah menengelamkan sebahagian besar kawasan blog asrama lama dan juga laluan pejalan kaki yang biasa saya lalui setiap hari untuk ke kafetaria. hujan juga telah menyebabkan kadar kelaparan meningkat dari hanya 6 kali makan kepada 12 kali makan sehari yakni 2 jam sekali makan.. amcam? hebat tak perut aku?

ade sesetengah hamba ALLAH lebih suka untuk ditidur dan bangun lambat dikala hujan sebegini dan adajuga yang suka melayan perasaan dengan membaca - jarang sekali orang nak buat tugasan kursus yang telah diberikan oleh pensyarah yer-




indah nya lah kalo tido dan mimpi mimpi menjadi kenyataan
ahaks~

keadaan aku sekarang dibilik adalah berhibernate tapi tade la tidur macam kucing kat bawah nie ala ala garfield yang kena clorox ni. . aku akan habeskan masa aku di awal sem ini didalam bilik sambil mengunyah munchy munchkin - ala biskot macam rokok tue- sedap kot makan hujan-hujan dan kemudian akan membuat cadbury melt dalam dalam mulutku sepanjang masa kerana amat ku suka rasa manis berlemak itu. selain itu juga di musim tengkujuh ini juga, makanan yang paling best adalah sup. disebab kan jalan untuk ke kafe sudah banjir, sup campbell dalam tin menjadi pujaan hati ku. oh sangat sedap apabila masak sambil dipecahkan telur dan gaul hingga sebati. jam 10.00 malam pula sungguh sedap makan kentang goreng yang digoreng sendiri dalam rice cooker yer... cepat jer masak dan mudah... -perut dah berbunyi kembali kerna hujan makin lebat-

nyenyak sungguh tidur di kala ini namun mata tidak mengantuk

apabila tidak dapat tidur dalam suasana hujan sebegini maka memang la teramat bosan didalam bilik dengan tiada input dari pensyarah maka tidak dapat la nak mengulang kaji - alasan- lalu perkara yang boleh dilakukan adalah mengemas nota nota dari sem 1 - 5 dan mencari nota nota kultur tisu oleh prof.dr.hafsah tyme sem 3. mencari buku berwana hitam tetapi tidak ditemui. kemanakah buku itu menghilang? sedih sunggguh rasa hati ini
bila hujan, tiada HEALTHY DIET

p/s: ucapan tahniah diucapkan kepada rummate tersayang merangkap kakak terchenta kerena mendapat perfect 10/10 markah experimental design dari dr hafsah. sungguh cemburu disini ya!
p/s/s: juga kepada diri sendiri kerana berjaya menulis blog ini dan juga berjaya untuk makan banyak agar dapat meningkat kan berat badan.


You May Also Like

0 buBbLes