Tuesday, September 12, 2017

Detoks! - Air Halia Kunyit dan Lemon

Anda mungkin pernah mendengar tentang manfaat minum air lemon hangat setiap hari, tetapi saya akan membantu anda upgrade cara minum harian anda dengan teh kunyit detoks yang sangat kuat ini dengan limau dan halia.



Kombo ini menyegarkan bahan-bahan semulajadi, detoksifikasi dan meningkatkan daya tahan tubuh akan membantu tubuh membuang toksin, melegakan masalah penghadaman dan memberi anda gelaran antioksidan yang berperang besar. Kedengarannya cukup bagus, kan? Ia adalah!

Inilah sebabnya mengapa teh kunyit detoks ini patut dicuba.




RECIPE TEA DETOX TURMERIC
Lemon: buah kecil yang berkuasa ini dikenali untuk mengepam badan toksin, mengurangkan keradangan badan dan senak pencegahan. Ia juga anti-bakteria dan kerana ia dimuatkan dengan vitamin C ia hebat untuk melawan selsema dan jangkitan lain. Terdapat begitu banyak manfaat untuk minum walaupun hanya air lemon, jadi tambah pada teh kunyit detox ini bahawa lemon benar-benar akan jauh untuk kesihatan dan kesejahteraan anda!
Halia: anda rasa, halia juga merupakan agen anti-radang dan penggalak sistem imun. Jika anda pernah mengandung (atau di atas bot), anda mungkin juga mendengar bahawa halia adalah hebat untuk melawan rasa mual. Ia juga indah dalam membantu pencernaan dan mengurangkan kesakitan sendi dan otot.
Kunyit: Saya telah menulis secara meluas tentang keajaiban kunyit di blog saya. Kunyit dikenali kerana sifat anti-radang yang kuat dan telah digunakan oleh orang di seluruh dunia untuk beribu-ribu tahun untuk merawat keadaan seperti bronkitis, laringitis, kencing manis dan arthritis. Anda juga boleh menggunakan kunyit pada kulit anda, lihat saja topeng muka kunyit dan madu saya yang indah!
Madu: Aditif ini kepada teh kunyit detoks anda pastinya pilihan, tetapi ia menawarkan cara yang bagus untuk mempercepatkan teh kunyit anda dengan ramuan yang menjadi daya tahan sendiri untuk kesejahteraan! madu adalah anti-bakteria dan anti-kulat dan merupakan agen penyembuh anti-radang dan luka yang kuat. Madu juga hebat untuk melegakan sakit tekak dan batuk membuat kunyit ini pilihan yang hebat apabila anda berasa dingin datang.



Sudah tentu, kekuatan teh kunyit detoksimu bergantung kepada berapa lama anda membiarkannya curam, tetapi jangan lupa bahawa anda boleh menambah beberapa madu untuk memasak rasa pada akhirnya.

Saya secara umumnya peminat minuman keras yang sangat besar, terutamanya semasa musim sejuk, dan saya suka bahawa teh kunyit detoks ini juga berfungsi sebagai tukang bas sejuk dan flu.

Setelah pulih daripada perut jahat pada minggu lalu, saya melakukan segala yang saya dapat untuk meningkatkan sistem imun saya.

Saya benar-benar menyedari bahawa pencernaan saya telah bertambah baik sejak saya mula menikmati minuman ini 2-3 kali seminggu, yang merupakan perkara yang sangat bagus kerana itulah bidang perjuangan berterusan untuk saya.



RESEPI :

BAHAN-BAHAN:
• 1 keping akar kunyit segar
• 1 keping akar halia segar
• 1 kepingan tebal lemon
• 8 auns air yang sangat panas
• madu secukup rasa (jika anda suka manis!)



CARANYA:

1. Keluarkan kupas pada kunyit dan halia, sesetengah mendapati ini lebih mudah dilakukan dengan penghujung sudu kemudian pengupas tradisional.
2. Anda boleh memotong kepingan halia dan kunyit dan menambah air panas bersama-sama dengan lemon atau anda boleh memarutnya dan meletakkannya dalam infuser teh. Saya suka pilihan kedua, walaupun kadang-kadang akan menyebabkan sedikit halia dan kunyit terapung di dalam teh anda, ia juga membuka akar lebih sedikit untuk melepaskan manfaat mereka.
3. Biarkan curam selama 5 hingga 7 minit sebelum menikmati.


________________________________________________________ 
Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda

No comments:

Post a Comment