Sekali Lagi +++

by - Monday, July 04, 2011

Assalamualaikum

baru sudah menonton cerita ini.. sekali lagi.. best lah cerita nie
sam jadi budak otomatik a.k.a austistik.. tak pernah tahu ade budak autistik yang dah besar sbb keluar jer dari hall wayang tadi tros datang sini. starbuck and ade sorang anak mat salleh nie tinggi giler cam chad michael murray tapi autistis... hikmah disebalik cerita..

cerita nie best beb.. dapat jugak bersih kan mata dengan airmata taw... kebenaran adalah segalnya

kata bront palare: setiap yang berlaku pasti ada sebab. . .

shela: dia ayah amy . . .

sumber: tekan gmbar

Dalam "Sekali Lagi...", Shaheizy Sam memegang watak sebagai Arman iaitu seorang anak tunggal daripada keluarga berada. Arman mempercayai dirinya mempunyai penghidap Autisme dan berkelakuan seperti kanak-kanak. Dikatakan 'merogol' Farina sehingga menyebabkannya mengandung, Arman kini sedang menanti hari majlis perkahwinannya dilangsungkan. Manakala Lisa pula membawa watak Sheila, seorang ibu tunggal. Disebabkan latar belakangnya yang penuh mencabar, Sheila menjadi seorang yang sangat pelindung terhadap dirinya dan anak perempuannya, Amy.

kata arman: boleh amy jadik anak man? kalau mak nak maen sekali mak kena la jadi nenek sbb auntie jadi mama

kartini aziz a.k.a mama: boleh nak..

kelaka... mesti tonton sekali lagi

sekali lagi,
cinta itu milik kita
melangkah jauh kaki ini pergi
mencari ketenangan abadi
yang entah bila akan mengakhiri
setiap damba dan keinginan hati nurani
entah esok entah lusa
langkah ini sampai ke penghujungnya
tanpa peroleh sesuatu yang pasti
semoga harat hati
mencari kebahagian dunia dan akhirat
akan ku temui
sebelum
nyawa tamat usianya..
panjangkanlah nyawaku ya Allah
kerna
Masih banyak belum ku tebus
belum cukup ibadat ku ya Allah

You May Also Like

3 buBbLes

  1. aku pun dah tengok cerita ni!
    best!sanggup lepasbalik sekolah terus pegi panggung.hehe

    ReplyDelete

SiLa Lah KOmen dan Beri ucapan ke.. kata2 semangat ke.. atau sebarang pertanyaan akan dijawab =) didahulukan dengan ribuan terima kasih yer