CeRitera raya Part 1 : Rendang Ayam kampung

by - Monday, August 29, 2011

Assalamualaikum dan salam lebaran suma..

Hihihi.. cepat jer en nak sebut saLam Lebaran padaHaL esok KOT baru Raya.. * KOT La*

Okeyh.. hari nie wat rending ayam kampong…

ayam dijamin halal yer kawan-kawan sebab nyer ayam bela sendri dan atok sembelih sendri..

al maklum lah, takot jugak sbb ade isu ayam ta halal kan…

Emmm.. okeyh2..

step 1: buat rending kitorang reneh kan santan dolu sampai dea jadi pekat

Step 2: masuk kan bawang, halia, serai cili boh tu dalam santan.. jadiLah warna cam ni

Step 3: masuk kana ayam

Step 4: masukkan daun limau purut ngan daun kunyit yang dihiris macam bungai rampai

Step 5: reneh kan sume nie..

Yang lapisan tu Nampak cam minyak kan.. padahal tak letak minyak pon kan..

Beselah.. minyak dari kelapa n ayam tu pon dah kuar…

Hah! Jangan lupa masuk kan kerisik yang dah goring tadi ok


Hah! okeyLah... Nak kena sambung KAcaU rendang aYam nie..

toodLes~~~

You May Also Like

0 buBbLes

SiLa Lah KOmen dan Beri ucapan ke.. kata2 semangat ke.. atau sebarang pertanyaan akan dijawab =) didahulukan dengan ribuan terima kasih yer