Kuala Lumpur banjir

by - Thursday, May 19, 2011

Assalamualaikum w.b.t

bila ea..ta ingat tapi minggu nie lah.. hari sabtu rasenyer.. tak pon hari ahad hari tu.. ke hari jumaat ea.. sabtu kot.. alamak.. cepat plak ili lupa tapi yang pasti dalam minggu ni lah yer.. berlaku banjir kilat kat area segambut a.k.a umah tokjah.. dasyat sangat.. giler kejap gila air dah naek.. biasanya banjir air jer tau yang naek tapi kali nie en yang datang skali ngan selut lumpu tanah merah tu..

u ols nak tau tak kenapa ade selut banjir kali ni, sebb nya projek jalan MONT KIARA segambut.. arrr... aku membantak keras sama sekali dengan pembuatan jalan tu.. apa lah dorang ni, nak buat jalan tapi kawasan takde sedap sedap plak aci nak buat flyover.. sakiet jiwa tertekan sungguh.. dah tau jalan kat depan umah nie jem.. toksah lah guna.. toksah lah jalan depan nie atau lagi senang toksah lah guna jalan segambut ni, p lah guna highway besar gajah kat jalan duta nun.. kan lagi mudah dan senag.. urrggghhh.. laen plak jadi entry nie.. hahaha

*picca atas ni menunjukkan depan umah yang naik air, nie kira dah surut sket padahal hakikat air nie adalah setinggi pinggan ke perot i* tinggi kot..

bak kata tokjah
nie lah yang paling tinggi seumor hidup 80++ tahun dea dok menetap disini
*habis kereta volvo kesayangan abah ni tenggelam. almaklum lah abah berada di PULAU sedang beroliday *yeke?*
*terpaksa angkat semua tikar getah nie sidai kat luar
luckly umi ifan n amo baru jer sampai umah tokjah
*ni kat pintu depan rumah.. dahsyat kan?? tinggi tau tak paras air nie..
rase hppy sangat bila mengemas rumah ni..
sebab ape?
sebab dah lama rasanya tak bergelak ketawa bersama adik beradik tercinta
ahaks..

*kesian juga pada my lovely cutiey cat yang terpaksa berenang dalam air yang penuh dengan lumpur... dah lah bulu putih gebu

bila dah kene air jadi macam TIKUS plak
*adik masih tak percaya yang banjir ini sehingga kat atas rumah.. dea masih tak percaya sampai skang sebab dea tiada di tempat kejadian

*amo plak suka bermain air sbb dea baru lepas mandi -betul ke ayat ku- hahah

*ifan semangat buang air keluar umah n ili sapu luar umah
*umi kemas atas umah

huaa... yang paling best sekali time kemas2 kan.. nak angkat seliper letak atas motor lama tu..
pastu dengan semangat mengemas, nak letak seliper tue
ade BIAWAK besar sangat.. gila terkejut

sampai sekarang, biawak tu tak ditemui..
ntah ntah dah masuk dalam umah..

hahahaha

You May Also Like

0 buBbLes

SiLa Lah KOmen dan Beri ucapan ke.. kata2 semangat ke.. atau sebarang pertanyaan akan dijawab =) didahulukan dengan ribuan terima kasih yer