Tuesday, September 05, 2017

Atasi Perut kembung dengan Halia




Jika anda pernah bergelut dengan perut kembung perut, gas, dan pencernaan, anda akan menyukai hasil minum teh anti-kembung sederhana ini dengan halia dan adas ( Jintan manis) .

Anda boleh menghilangkan perut dengan cepat dengan hanya beberapa bahan asas yang anda mungkin ada. Saya suka minum teh panas dan penyembuhan ini pada malam hari dan saya mendapati saya bangun dengan sistem pencernaan yang tenang dan kurang kembung.


RESEPI TEH ANTI - KEMBUNG
Saya benar-benar cuba mengehadkan pengambilan ubat-ubatan over-the-counter, tetapi saya mendapati bahawa kadang-kadang badan saya memerlukan sedikit tolakan untuk membantu mengurangkan kembung dan gas.

Itulah sebabnya saya mula bereksperimen dengan membuat teh sendiri anti-kembung di rumah. Saya benar-benar tidak percaya bahawa saya cukup tua untuk berjuang dengan masalah kembung, masalah pencernaan dan gas (eek!) Tetapi di sini saya. Nasib baik, saya benar-benar mendapati bahawa teh anti-kembung yang mudah ini melakukan trik untuk menghilangkan perut saya.

MANFAAT HALIA ANTI- KEMBUNG

Halia adalah bahan yang kuat untuk memerangi perut kembung. Saya sebenarnya telah menggabungkan halia ke dalam minuman ringan dan teh saya buat masa ini, kerana saya cenderung berjuang dengan masalah pencernaan.

Teh anti-kembung ini dengan halia menawarkan kesan menenangkan yang boleh melegakan saluran penghadaman anda dan mengurangkan gejala-gejala gas pesakit, kembung dan juga kekejangan perut.

Semasa kehamilan saya, saya boleh ingat bahawa orang selalu memberitahu saya untuk mengambil halia untuk sakit pagi saya.

Ia tidak pernah membantu saya dengan loya saya, tetapi saya mendapati bahawa ia benar-benar berfungsi untuk mengurangkan gejala pencernaan saya yang kecil dan kembung perut.

Saya juga suka memakan halia kerana sifat anti-radang dan keupayaannya untuk menguatkan sistem imun saya. Saya pasti seorang mukmin yang besar dalam halia dan saya sentiasa menyimpan beberapa akar halia di tangan.

MANFAAT JINTAN MANIS ANTI-KEMBUNG





Mari kita hadapi, tidak ada yang suka bercakap tentang gas (terutamanya saya ... saya lebih suka merangkak ke lubang dan bersembunyi), tetapi itu adalah isu yang banyak orang berurusan dengan.


Saya tidak cukup menentukan makanan mana yang menyebabkan saya kadang-kadang gas, tetapi, ia boleh menyusahkan pada masa-masa dan pasti menyumbang kepada masalah perut kembung saya.

Sekiranya anda perjuangan dengan gas dan kembung, saya tidak dapat mencadangkan JINTAN MANIS (adas)  yang cukup.

Benih adas yang kering agak popular di India sebagai bantuan pencernaan. Dalam banyak budaya, benih adas dikunyah selepas makan untuk merangsang pencernaan.

Saya benar-benar tidak berminat untuk mengunyah benih adas kering dan lebih suka teh anti-kentut halus anti-kembung yang mudah.

Para saintis telah mengenal pasti benih adas sebagai mempunyai ciri-ciri anti-spasmodik dan anti-radang yang membantu melegakan tubuh dan membersihkan gas dari sistem anda.

Saya tidak dapati bahawa ia adalah masalah untuk menjejaskan halia dan adas pada cawan saya, tetapi, jika anda bimbang untuk mengelakkan benih dan halia apabila anda menghirup anda boleh curam dengan menggunakan salah satu beg teh yang boleh digunakan, yang saya suka untuk teruskan untuk teh yang berbeza yang saya beli atau buat. Saya berharap anda akan memberikan teh anti-kambung mudah saya cuba!




RESEPI

  • 1 Inchi Halia
  • 1 Sudu Kecil Jintan Manis
  • 1.5 Cawan Air panas

  • Kupas Halia dan hiris nipis
  • Masuk kan Halia dan Jintan kedalam teko dan tuang air panas mendidih
  • kemudian minum =)


________________________________________________________ 
Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda

No comments:

Post a Comment