Friday, July 19, 2013

Kempen Jamie Oliver membuatkan McDonald tukar resepi

Photobucket

Hamburger chef Jamie Oliver baru sahaja memenangi pertempuran terhadap salah satu rantai makanan terbesar pantas di dunia. Selepas Oliver menunjukkan bagaimana burger McDonald dibuat, francais mengumumkan ia akan mengubah resipi itu.

Menurut Oliver, bahagian-bahagian lemak daging lembu adalah "dibasuh" dalam ammonium hidroksida dan digunakan dalam pengisian burger. Sebelum proses ini, menurut penyampai, makanan yang dianggap tidak sesuai untuk dimakan manusia.

Menurut chef dan penyampai, Jamie Oliver, yang telah dijalankan perang terhadap industri makanan segera: "Pada dasarnya, kami mengambil produk yang akan dijual dengan cara yang paling murah untuk anjing, dan selepas proses ini, yang diberikan kepada manusia. "

Selain kualiti yang rendah daging, ammonium hidroksida adalah merbahaya kepada kesihatan. Oliver memanggilnya "proses lendir merah jambu."

"Mengapa mana-mana manusia yang waras yang meletakkan daging dipenuhi dengan ammonia dalam mulut anak-anak mereka," tanya tukang masak, yang upah perang terhadap industri makanan segera.

Dalam salah satu inisiatif beliau, Oliver menunjukkan kepada anak-anak bagaimana ketulan dibuat. Selepas memilih bahagian terbaik ayam, mayat (lemak, kulit dan organ-organ dalaman) diproses untuk makanan ini goreng.

Syarikat itu, Arcos Dorados, pengurus francais di Amerika Latin, berkata apa-apa prosedur yang tidak diamalkan di rantau ini. Begitu juga dengan produk di Ireland dan UK, di mana mereka menggunakan daging dari pembekal tempatan.

Di Amerika Syarikat, Burger King dan Taco Bell telah meninggalkan penggunaan ammonia dalam produk mereka. Industri makanan menggunakan ammonium hidroksida sebagai agen anti-mikrob di dalam daging, yang telah membolehkan McDonald untuk menggunakan sebaliknya "daging tidak boleh dimakan."

Yang lebih membimbangkan ialah kerana ammonium hidroksida adalah dianggap sebahagian daripada "komponen dalam prosedur pengeluaran" oleh USDA, pengguna mungkin tidak tahu apabila kimia dalam makanan mereka.


Pada laman web rasmi McDonald, syarikat itu mendakwa bahawa daging mereka adalah murah kerana, semasa berkhidmat ramai orang setiap hari, mereka dapat membeli daripada pembekal mereka pada harga yang lebih rendah, dan menawarkan produk yang berkualiti terbaik.

Di samping itu, francais menafikan bahawa keputusan untuk menukar resipi yang berkaitan dengan kempen Jamie Oliver. Di laman web, McDonald telah mengakui bahawa mereka telah meninggalkan pengisi daging lembu dari Patties burger itu.






No comments:

Post a Comment