Tuesday, March 24, 2020

RMO? MCO? | 10 Makanan Yang Membakar Lemak bila duduk di rumah



Sempena RMO ni kita kan duduk di rumah sure banyak sangat makan and nak makan je order via Grabfood or even Bungkusit. Betul tak? hmm esok nak tey order nasi kandar pelita la.. hahaha

kadang kadang dia rasa nak makan tapi tak lapar it just nak makan. nak makan sebab rasa nak makan je pun bukan nak makan untuk lapar. so sekrang ni nak train untuk makan bila lapar je. dah la ramadhan dah dekat ni.

lagi 30 hari je tau

ok ok back to the topic, selepas pencarian tentang makanan sihat, let me share apa yang kita kena makan banyak, and it is healthy.

ada 10 dalam senarai : 


1. Oat: 
Its bukan sahaja rasanya yang hebat tetapi juga mengurangkan rasa lapar anda. Oat mengandungi serat yang membantu dan menstabilkan tahap kolesterol. 


2.Telur:
Telur adalah sumber yang kaya dengan protein dan rendah kalori. Telur membantu kita untuk membina otot dan membangunkan kolesterol baik. 


3.Epal:
Epal diperkaya dengan antioksidan yang kuat dan makanan tambahan lain. Paling penting ia mengandungi pektin yang membantu untuk mengurangkan sel-sel lemak di dalam badan. 



4. Cili Hijau: 
cili hijau mengandungi Capsaicin yang membantu untuk membangunkan sel-sel pertumbuhan badan dan membakar kalori dalam masa cepat. 



5. Bawang putih:
Bawang putih mengandungi Allicin yang mempunyai ciri-ciri anti-bakteria membantu kita untuk mengurangkan lemak dan membuang kolesterol tidak baik. 


6.Madu: 
Madu adalah salah satu yang terbaik untuk membakar lemak. Tambah madu dalam air suam dan mengambil setiap hari pada awal pagi. 


7. Teh Hijau:
Teh Hijau adalah yang paling berkesan yang membantu anda untuk mengurangkan berat badan. Ia mengandungi Antioksidan yang membantu dan menstabilkan badan kita weight.Take harian 2 cawan teh untuk hasil yang lebih baik. 


8.Rumput Gandum :
 Ia meningkatkan metabolisme dan membantu untuk mengurangkan lemak. 



9.Tomato: 
Tomato membantu kita untuk membakar lemak dalam masa cepat. Ia juga membantu kita untuk menjauhkan diri dari kanser. Jadi Ambil tomato dalam diet anda secara berkala. 



10. Coklat Gelap: 
Coklat gelap mengandungi Flavonoid, ciri-ciri anti-radang yang membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol dalam darah. Ia merangsang pertumbuhan serotonin dalam darah dan juga membakar lemak.


Hope it help u guys to choose apa yang nak makan sepanjang perintah berkurung ni kan

see ya,
iLiaiSYah

No comments:

Post a Comment