Monday, September 08, 2014

Perbezaan Galaxy Note 4 dan Galaxy Note 3

Assalamualaikum w.b.t . .  as i watching my subcribe channel on youtube, suddenly Samsung Note 4 advertisement popup and i was like "huh"?? dah keluar ke?

and i quickly do some reading on this mattter. . sedih juga rasa sbb cepat nya samsung dah keluarkan the fourth version of galaxy note. . 
Minggu ini Samsung mendedahkan versi terbaru phablet yang paling popular di dunia, Nota Galaxy. Adakah ia bernilai naik taraf berbanding model tahun lepas?  perkongsian ini dari GIZMAG yang telah membandingkan ciri-ciri dan ciri-ciri komputer daripada Galaxy Nota 4 dan Nota 3.
Dimensions
Tidak banyak perbezaan dalam saiz - atau rupa, untuk perkara itu. Model baru hanya sedikit panjang dan tebal.

Berat

Weight
Galaxy Nota 4 adalah juga kira-kira 5 peratus lebih berat daripada Nota 3. ini adalah sama dengan apa yang kita lihat dengan Galaxy S5, kerana ia terlalu sedikit lebih berat daripada sebelumnya.

Build

Build materials
Samsung tidak menekankan fakta ini sangat keras pada majlis pelancarannya, tetapi Galaxy Note 4 mempunyai pembalut bingkai logam di sekeliling tepinya. Walaupun yang mungkin tidak lah penting, ia adalah satu langkah dalam "premium" arahan, untuk sebuah syarikat yang dikenali untuk hubungan cinta jangka panjang dengan plastik.

Warna

Color options
Kemungkinan ada 4 warna di pasaran

Display ( saiz paparan) 

Display size
Tiada perbezaan di sini, seperti yang kita sedang melihat ahli pertama Nota keluarga Galaxy yang tidak membina kepada saiz skrin daripada pendahulunya. 

Dengan phablets saingan berpindah ke 6-dalam julat tempoh setahun yang lalu atau dua, saya dapati ini sedikit mengejutkan. Tetapi di sisi lain, anda boleh berhujah bahawa ia adalah satu langkah ke arah pengalaman yang lebih baik mengambil keutamaan berbanding abigger, lebih cepat, lebih! mentaliti.

Display resolution (Paparan resolusi)

Display resolution
Skrin Nota 4 ini tidak pek dalam 78 peratus lebih piksel. Walaupun saya menikmati paparan Quad HD pada G3 LG, saya tidak fikir perbezaan antara Quad HD 1080p dan adalah seperti yang disebut dalam pengalaman kerana ia adalah di atas kertas. 
Tidak seperti G3, walaupun, Quad HD paparan Nota 4 yang menggunakan teknologi Super AMOLED. Ia cenderung untuk menghasilkan warna yang lebih kaya dan lebih berbeza daripada IPS LCD.

Capacitive (below screen) buttons

Capacitive keys
Selain butang rumah (home) fizikal, setiap peranti mempunyai dua butang kapasitif duduk di bawah skrinnya. Nota 4 menyertai lain-lain peranti Samsung baru-baru ini bertukar daripada kekunci menu kepada kekunci aplikasi baru-baru ini. 

Nota 4, unik ciri multitasking Samsung kini terikat kepada butang aplikasi baru-baru ini (dan juga gerak isyarat). Kami melihat beberapa demo ini pada majlis pelancaran itu, tetapi akan memerlukan lebih banyak masa dengan peranti yang sepenuhnya memahami perubahan di sana.

Stylus

Stylus
The Pen S (stylus) di dalam Nota Galaxy 4 mempunyai beberapa peningkatan di belakangnya, termasuk dua sensitiviti tekanan Nota 3.

Fingerprint sensor

Fingerprint sensor
Seperti Galaxy S5, Nota 4 menambah pengimbas cap jari (juga berasaskan sapu), untuk beberapa keselamatan tambahan dan kemudahan.

Heart rate monitor

Heart rate sensor
Berikut adalah sensor lain membuat lompatan dari GS5, sebagai Nota 4 mempunyai monitor denyutan di bahagian belakang itu.

Water resistance

Water resistance
Nota 4 tidak, bagaimanapun, mengambil rintangan air Galaxy S5 ini.

Cameras

Camera megapixels
Kamera Nota 4 mempunyai resolusi yang lebih tinggi, serta beberapa goodies dibuang. Kamera menghadap ke depan, dengan f / 1.9 kanta, juga shoot dengan sudut yang lebih luas (untuk menawan selfies kumpulan). Dan jika kumpulan anda adalah reallybig, maka juga terdapat mod panorama untuk gambar menghadap ke depan..

OIS

Optical Image Stabilization (OIS)
Satu lagi menaik taraf dalam Nota 4 adalah Penstabilan Imej Optik dibuang ke dalam kamera belakang.

Battery

Battery capacities
Wakil Samsung memberitahu bahawa Nota 4 akan mempunyai hayat bateri lebih lama daripada Nota 3, tetapi kita akan perlu menunggu untuk beberapa tangan-ujian untuk melihat jika yang memegang air.

Ultra Power Saving Mode

Ultra Power Saving Mode
Inovatif Samsung Ultra Power Saving Mode, yang menghadkan proses yang ada untuk menjadikan sedikit kecil jus ke dalam banyak masa hidup, membuat melompat dari Galaxy S5 kepada Nota 4.

Fast charging

Fast charging (0-50 percent in about 30 minutes)
Apabila ia adalah masa untuk mengenakan, Nota 4 mempunyai ciri Mengecas Fast baru yang, menurut Samsung, boleh jus bateri anda 0-50 peratus dalam "kira-kira 30 minit."

Infrared

Infrared
Both phablets have IR blasters, so you can use your Galaxy Note as a universal remote control (for things like your TV or cable/satellite box).

Storage

Storage
Kedua-dua mempunyai phablets blasters IR, jadi anda boleh menggunakan Galaxy Nota anda sebagai alat kawalan jauh universal (untuk perkara-perkara seperti TV atau kotak kabel / satelit).

Processor

Processors (for LTE versions)
Peningkatan pemproses mudah alih adalah jauh lebih diperlukan hari ini daripada mereka beberapa tahun yang lalu, tetapi Nota 4 mendapat beberapa silikon cepat tetap. 

Anda akan ingin ambil perhatian bahawa pemproses Snapdragon yang disenaraikan di atas adalah hanya untuk versi LTE setiap peranti. Beragam / HSPA antarabangsa akan mempunyai teras OCTA cip Samsung Exynos sebaliknya.

RAM

RAM
Masih mengekalkan ram 3gb

Software

Software
Kedua-dua peranti menjalankan Android 4.4 KitKat di teras mereka. Nota 4 tidak membawa bersama beberapa kemas kini TouchWiz yang GS5, walaupun, dan juga beberapa goodies S Pen Berkaitan.

Release date

Release dates
Nota 3 dilancarkan pada akhir bulan September tahun lepas, dan Nota 4 akan memukul rak-rak kedai Oktober ini.

Starting price (off-contract)

Starting price (off-contract)
Kita masih tidak tahu apa yang Galaxy Note 4 akan dijual pada harga, tetapi saya bayangkan kita akan melihat titik harga yang sama bahawa Nota 3 telah pada pelancaran (sekitar $ 700 di luar kontrak atau $ 300 pada-kontrak). Dan sudah tentu yang boleh berbeza-beza daripada pengangkut kepada pengangkut. 

No comments:

Post a Comment