Friday, February 01, 2013

The Beginning | Bismillahirrahmanirrahim

 


Photobucket

hAaaaa..... tahun 2013 ni tak da lagi entry dari saya kan. . miahaha... hari ni pon dah 1 haribulan tahun duaributigabeLas kan. . Syukur ke hadrat ilahi dengan Limpah kurnia nya *macam buat speech MC* tammat juga training saya di Genting Plantation Research Center. 
so far, apa yang dirancang sebeLum graduasi masih di dalam aturan perancangan yang di redhai oleh Allah S.W.T . . sesungguhnya pa yang dirancang hanya Lah perancangan Manusia kerana Ketentuannya Lebih Baik kerana Dia Lah yang maha mengetahui. .

BaikLah . .

seLepas tamat beLajar , 


Phase 1 :  telah pon sya seLamat tammat kan dengan jayanya.. Banyak yang dipelajari dalam Phase 1 ni . . . 

Syukur sebb Lepas ja tamat belajar saya attach pada cadet trainee dan selama 6 bulan tu ada gagalnya, ada jayanya, ada sukanya, ada sedihnya. . namun semua itu kan resam kehidupan tapi paling best skali sepanjang fasa pertama nie la saya dapat jawapan ape itu hikmah disebalik kejadian . .nanti i continue cerita pasal hikmah nie. . hihi. . selain itu juga, sepanjang 6 bulan di Melaka ni, saya telah berjaya menjadi tabah, kental, more positve and yang penting Lebih dekat dengan maha pencipta. . 

Tamat nya training 6 bulan, saya jadi peminat setia bola sepak.. ahaha... terpasang juga niat nak jadi manager nola sepak tapi impian tu tinggi sangat.. jadi biarkan saja dek angin lalu.. ahaha... best sbenarnya kalau beriadah petang2 n tngok orang maen bola.. sembang dengan Jannah, release tension kot... thats why everyday boleh release endorphins n sMiLe!

Sebelum masuk Phase tu ada Gab Phase

Gab Phase : is a phase for 14 days for me to be such a lazy girl... ahahaha


 14 hari digunakan sepenuhnya untuk berehat sebelum memulakan phase kedua nia... sebelum masuk Probation period as research Executive at GPA. . .sound scarry doh.. even my previous boss said i wont have time to eat my lunch. . .aahahaha.. how come... but im ok with dat... so than i can be skinny again!


My goal after kerja nak start berjinak2 dengan jogging or kalau ada gaji lebih boleh lah nak g gym. . ahaha
nak makan supplement bagai... tapi mcm tak cukup jer dgn gaji
so terpaksa hold dulu...

i need to be healthy bcause:

 

seee..... Healthy Body leads to Happy Life tau. . .

Than

Phase 2 : 4th Febuary ni akan bermula lah kisah sebagai research executive (Probation) ingat yer.. masih dalam tempoh percubaan yer.. so sangat lah fragiLe situasi sekarang. i really need to do a lot of thing to make sure my self can be as productive as i can be . . masa 6 buLAn b4 ni mmg jadi productive habis sbb everyday ada jer orang akan ingat kan untuk jadi productive. hari2 asyik fight jer sape lagi productivr.. tapi kini.. keseorangan di KL ni... mesti kene ingt ingt sendri

i want to be positive. MORE positive
i want to be productive, MORE productive

so i have to make sure my mental, physical, soul and strength are strong enough =) 


After complete Phase 2. . baru Lah boleh move to Phase 3

Phase 3 : teaser to Phase 3
 

hihihi.... sampai di sini saja nak membebel hari ni 

ape ape pon i must

KEEP GOING



 Sincerly
 

2 comments:

  1. training kt genting tu tough tak?

    ReplyDelete
  2. Dah kerja kt genting ke sekarang.?dpt offer utk kadet trainee jgak

    ReplyDelete