Wednesday, March 30, 2011

Kepadamu aku bersujud

As SaLam

salam pagi rabut semua

kebetulan hari ni kelas hanyalah pada malam ini jer. . bgon pagi tadi tros g ladang tngok ikan bg makan semua seperti kebiasaan . . tapi jadi lame plak dok sana sbb usha greenhouse yang nak pakei tadi. . alhamdulilah green house dah selmat di basuh dan akan selamat di fungicide tak lama lagi. . harapan yang besar untuk project tahun akhir saya sebagai pelajar ijazah sarjana muda bioteknologi pertanian. . sekejap jer lagi setahun ja saya akan bergelar student ijazah sarjana muda nie. . haih. . n fyi, hari ni jugak lah merupakan hari terakhir hidup sebagai 21 tahun . . how i rilly wish i could be FOREVER 21. .


semalam masa sebelum tidur, dengar lagu ini :

KepadaMU aku Bersujud

Ku menatap dalam kelam
Tiada yang bisa ku lihat
Selain hanya nama-Mu Ya Allah
Esok ataukah nanti
Ampuni semua salahku
Lindungi aku dari segala fitnah
Kau tempatku meminta
Kau beriku bahagia
Jadikan aku selamanya
Hamba-Mu yang slalu bertakwa
Ampuniku Ya Allah
Yang sering melupakan-Mu
Saat Kau limpahkan karunia-Mu
Dalam sunyi aku bersujud

mimpi malam pon sangat pelik. . agak nya, benar. . banyak sungguh kesalahan yang dilaku oleh ku. . harapan untuk diri sendiri supaya akan menjadi hambaMu yang selalu bertaqwa

ntah lah, bila dengar lagu afgan nie balik, lagu ini pernah merawat kelukaan dihati ini tatkala dulu, ada satu ketika dulu, saat hati ini sangat ingin memiliki bulbul tapi tak dapat, hanya lagu ini ku dgr, membuat ku terus bergerak mengambil wuduk dan solat sunat, membuat kan ku menangis semahu mahu nyer kepada maha Pencipta, yang Maha Agung. . ku berdoa dan terus berdoa. "andai dia milikku ya Allah, dekatkan lah dia kepadaku, jika dia bukan memilik ku ya Allah, jauh kan dia daripadaku, sesungguhnya hambaMu yang Lemah ini amat terseksa dengan perasaan sendiri, hati ini amat Mencintai Mu ya Allah dan hati ini jugak telah Mencintai Hamba Mu yang mencintai Mu ya Allah . . jika itu yang telah tercatat oleh Mu, aku redha. amin amin ya rabbul a'lamin . .
"p/s: aduhai. . banyak plak keje nak dibuat =|

1 comment: